Gazi Üniversitesi İşbirliği Protokolleri Hazırlama Usul ve Esasları
1-Amaç ve Kapsam
Bu Usul ve Esasların amacı, Üniversitemizin yurtiçi/yurtdışı yükseköğretim kurumları ve diğer kurum/kuruluşlarla akademik, bilimsel ve eğitim konularında akdedeceği işbirliği protokollerine ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.
2-Dayanak
Bu Usul ve Esaslar 4/11/1981 tarih ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu’nun Yükseköğretimin amacı başlıklı 4. maddesi, 1. fıkrası,( c ) bendine dayanılarak hazırlanmıştır.
3-Tanımlar
(1)Bu Usul ve Esaslarda geçen;
a) Komisyon: Eğitim Komisyonu Başkanının başkanlığında, Hukuk Müşavirinin daimi üye olduğu ve sağlık, eğitim, fen-mühendislik, spor alanlarından en az birer öğretim elemanından oluşan, Üniversite birimlerince veya başka kurum ve kuruluşlarca hazırlanmış taslak protokollerin şekil ve içerik açısından değerlendirildiği Protokol Komisyonunu,
b) Protokol Birimi: Protokollerle ilgili işlemleri yürütmekle görevli birimi,
c) Rektör: Gazi Üniversitesi Rektörünü,
ç) Senato: Gazi Üniversitesi Senatosunu,
d) Üniversite: Gazi Üniversitesini,
e) Yurtdışı Yükseköğretim Kurumları: Yurtdışında, ikili veya çok taraflı uluslararası anlaşmalar yoluyla kurulan ve/veya bulundukları ülkenin yükseköğretim mevzuatına tabi olarak eğitim ve öğretim yapan ve Yükseköğretim Kurulu tarafından tanınan üniversite, akademi, yüksekokul, yüksek teknoloji enstitüsü ve benzeri yükseköğretim kurumlarını,
f)Yurtiçi Yükseköğretim Kurumları: 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununa tabi olarak eğitim ve öğretim yapan üniversiteler ve yüksek teknoloji enstitüleri ile vakıf meslek yüksekokullarını,
g) Yönetim Kurulu: Gazi Üniversitesi Yönetim Kurulunu,
İfade eder.
4- Protokollerin Değerlendirilmesi
(1) Ulusal mevzuata ve Türkiye’nin uymakla yükümlü olduğu uluslararası sözleşmelere aykırı hiçbir unsur içermeyecek şekilde ve ek-1’de yer alan taslağa uygun olarak hazırlanmış taslak protokol metni, protokol yapılmasının gerekçelerinin belirtildiği bir öneri yazısıyla birlikte Komisyon gündemine alınması için Protokol Birimine gönderilir.
(2) Protokol öneri yazısı aşağıdaki hususlara yer verecek şekilde düzenlenir;
a) İlgili Üniversite ile işbirliği ve işbirliği yapılması gereken alanın ayrıntılı gerekçesi açıklanır.
b) Akademik, bilimsel, eğitsel, teknolojik, yönetsel, eğitim gibi konuların birkaçını birden içeren çerçeve protokollerde, yapılması düşünülen faaliyetler, beklenen çıktılarıyla birlikte açıklanır.
c) Protokol yapılacak tarafa verilen taahhüdün gerçekleştirilebilmesi için Üniversitenin akademik, maddi, teknik ve fiziki imkânlarının yeterli olduğu somut olarak gösterilir.
ç) Üniversiteye maddi sorumluluk yükleyen protokollerde, elde edilecek faydanın yapılan harcamaya değer olduğu ortaya konulur.
d) Öğrenci ve öğretim üyesi değişimi esaslı protokollerin, mevcut öğrenci değişim programlarından hangi açılardan farklı olduğu belirtilir.
(3) Protokol taslağı, şekil ve içerik açısından ve protokol öneri yazısında belirtilen hususlar ışığında Komisyon tarafından değerlendirilir. Değerlendirme sonucu gerekçeli olarak raporlanır.
(4) Komisyon, yaptığı değerlendirme sonucunda protokolün akdedilmesini uygun bulmazsa protokol taslağını gerekçeli raporla birlikte, hazırlayan birime iade eder.
(5) Komisyonun değerlendirmesi sonucunda protokolün akdedilmesi uygun bulunursa, protokol taslağını hukuka uygunluk mütalaası vermesi için Hukuk Müşavirliğine gönderir.
(6) Akdedilmesi Komisyonca uygun bulunan ve Hukuk Müşavirliğinden olumlu mütalaa alınan akademik içerikli protokol taslakları Senatoya, idari içerikli protokol taslakları Üniversite Yönetim Kuruluna gerekçeli raporla gönderilir.
(7) Senato veya Yönetim Kurulu tarafından onaylanan akademik ve eğitim işbirliğine ilişkin protokoller protokol yapılacak kurumun üst yöneticisine eşit/denk ünvanlı yönetici tarafından imzalanır.
(8) Salt ticari içerikli protokollerin/sözleşmelerin değerlendirmesi Üniversite Genel Sekreterliği tarafından yapılacak olup bu tür sözleşmeler Genel Sekreterlik makamınca imzalanır.
(9) İmzalanan protokollerin, amaçlanan hedefler doğrultusunda yürütüldüğünün takibi, protokolü yürütmekle görevli birimin her altı ayın sonunda Komisyona göndereceği ara raporlar vasıtasıyla gerçekleştirilir. Bu raporlar, konusuna göre Senato veya Yönetim Kurulunun bilgisine sunulur. Ulaşılan ara ve nihai hedefler protokolü yürütmekle görevli birimin Faaliyet Raporu’nda gösterilir.
5-Yürütme
Bu Usul ve Esasları Gazi Üniversitesi Rektörü yürütür.
Görüş, istek ve değerlendirmelerinizi bize iletin.